Miercuri, 12 februarie a.c., Primăria Municipiului Oltenița și Primăria Municipiului
Tutrakan au făcut primul pas oficial în demersul privind înființarea unei linii de trecere cu feribotul între localitățile situate pe malul fluviului Dunărea.
Ideea de a uni cele două maluri ale fluviului Dunărea datează de acum aproximativ 15 ani, însă, în ciuda încercărilor autorităților bulgare, foștii edili ai municipiului Oltenița au tratat subiectul cu indiferență. Acum, soarele pare că răsare pentru cetățenii din cele două municipii învecinate.
Încă de dinainte de a prelua funcția de primar al municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea și-
“Astăzi este o zi importantă atât pentru Oltenița, cât și pentru vecinii noștri din Tutrakan. Sper ca această zi să fie ziua în care relațiile economice și culturale să se dezvolte mai mult decât au făcut-
Astăzi, suntem aici pentru a semna primul document care va facilita trecerea cu feribotul”, a declarat Mihăiță Beștea, primarul municipiului Oltenița.
Întâlnirea, desfășurată la sediul Casei de Cultură din Oltenița, a avut drept scop semnarea primului protocol dintre municipalitățile învecinate, documentele semnate în cursul acestei zile fiind înaintate autorităților centrale din cele două state.
“Vreau să îi mulțumesc în mod expres noului primar al municipiului Oltenița. De-
Relațiile bilaterale dintre România și Bulgaria vor fi îmbunătățite tot prin intermediul acestei treceri”, a menționat Dimităr Stefanov, primarul municipiului Tutrakan.
Prezent la marcarea acestui pas important din viețile cetățenilor români și bulgari a fost și Excelența Sa, Ambasadorul Bulgariei în România, Radko Vlaiko. În discursul acestuia, diplomatul a accentuat necesitatea creării liniei de traversare a Dunării cu feribotul de pe teritoriul României, fapt care va impacta atât economia celor două municipii, cât și cultura. Fiind state predominant agrare, noul obiectiv vine și în ajutorul agricultorilor.
“Dacă o luam ca atare, fluviul Dunărea poate fi împărțit în trei zone: zona de sus, de mijloc și Dunărea de jos. Cea mai mare distanță în care nu există o trecere este între podul Ruse-
Cei doi primari au arătat, într-
Cel mai probabil, feribotul va opera cursele Oltenița-
“Până în acest moment, am făcut foarte multe măsurători pe malul Tutrakan. De fapt, am identificat punctele în care vom îmbarca și debarca în cele două municipii. Flota de bacuri, pontoane și pasarelele aferente întregii treceri sunt pregătite, acestea urmând a pleca de la Brăila până duminică.
Toate echipamentele vor ajunge la Oltenița în aproximativ o lună, iar toată amenajarea va fi realizată până la finalul lunii martie”, a spus Gheorghe Antistescu, reprezentantul armatorului român care va opera feribotul.
Investițiile privind construcția amplasamentului și a drumului de acces de pe malul românesc vor fi suportate exclusiv din bugetul local al municipiului Oltenita, ceea ce va permite darea în folosință a noului mod de transport într-
În ceea ce privește tarifele pentru traversarea fluviului Dunărea cu feribotul, Mihăiță Beștea, primarul municipiului Oltenița, a declarat că discuțiile legate de acest subiect încă nu au fost purtate cu operatorul.
Semnarea protocolului vine într-
TRAVERSARE CU FERIBOTUL
ÎNTRE OLTENIȚA ȘI TUTRAKAN
12 februarie 2025