ÎNAPOI

Stiri Locale Calarasi

În anul 2022, aproape 95% dintre elevii români de gimnaziu învățau cel puțin

două limbi străine, România situându-se astfel pe locul al șaselea în clasamentul Uniunii Europene, conform datelor Eurostat. Procentul de 94,5% poziționează țara noastră cu mult peste media europeană, care este de 60,7%.


Dintre statele membre, doar Finlanda (98%), Italia și Grecia (96,2%), Malta (95,6%) și Estonia (94,5%) au înregistrat procente mai mari decât România. Pe de altă parte, la coada clasamentului se află Irlanda, Ungaria, Austria, Bulgaria și Slovenia, cu procente sub 25%.


În schimb, la nivelul ciclului primar, numărul elevilor care învață două limbi străine este redus, atât în România, cât și la nivel european. Doar 2% dintre elevii români din clasele 1-4 studiau limbi străine, sub media UE de 6,5%. Totuși, câteva state se remarcă în privința învățării limbilor străine la această vârstă, Luxemburgul conducând clasamentul cu 79,6%.


Conform noului Statut al Elevului, publicat recent, școlarii români au dreptul să studieze două limbi de circulație internațională, iar elevii care au început clasa a VIII-a în 2023 vor susține probe de competențe în două limbi străine, în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar nr.198/2023.

ROMÂNIA, ÎN TOPUL UE LA STUDIUL
LIMBILOR STRĂINE ÎN GIMNAZIU

15 noiembrie 2024